bloggenjosse

just nu

Kategori: Allmänt

Övar flitigt med min gura! Jag tänker att om jag spelar låtar jag känner till väl som har superlätta ackord och tragglar med dem ett tag kommer jag kunna få in en spelrytm, just nu känner jag mig lite vilsen och vet knappt vilken takt jag ska köra låten i trots att jag kan den utan och innan. 

Från och med du är lättast hittills tror jag, även om sweet child o mine var rätt lätt (med de enkla ackorden givetvis). Dock blir det lite töntigt när man sjunger med;

"Stå...eh.oj. hrm *dring dring på strängarna* Står i din....eh..PORT står bara...still. För en....hm..minUT..sen var du...min." Det bästa är refrängen om man kan kalla den så. Då ska man ha först G, sen D och sen C på nästan varje ord och eftersom refrängen består av en kort mening gäller det att ta fram flinka fingrarna: "Från...och med...eh...DU" osv. 
 
Jag börjar lära mig vart de vanligaste sitter, men kommer det upp någon mindre vanlig typ Gm blir det en fin konstpaus medan jag kollar på min fusklapp där jag plottrat ner några ackord, annars gäller det bara att sätta fingrarna rätt. 

satan vad ömma de blir också. Rock on dudz! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: