bloggenjosse

das straul auf das internöt

Kategori: Fotografier

Oh jag är räddad! Och jag klarade det själv förstås! Kvinnor kan typ!

Det var internet som strulat sen igår och jag lyckades idag fixa det vid elvatiden. Jag gav mig själv ett ultimatum: fixar jag inte internet går jag och lägger mig. Jag fixade. Och här är jag nu. Ska upp om åtta timmar så jag borde förstås sova. Ska försöka. Slita mig. Från. Datorn.

Man kommer på minst femhundra saker man måste/kan göra på internet när det segar/inte funkar, men när man väl haft 100% access till det ett tag slösurfar man mest och orkar inte stänga av av ren lathet.

Idag har jag i alla fall inlett måndagen starkt genom att jobba på posten. Slutade fem, vet inte om det är bra eller dåligt beroende på hur mycket och OM jag får betalt övertid (vilket jag verkligen borde få, jag kan bara recalla 23 december 20:00, jag står i mörkaste regnigaste delen av Bromma och hittar ingenstans). Sen har jag visat mormor bilder från spanien, tyckte det var på tiden. Imorrn ska jag visa Thailandbilderna tänkte jag. När jag gick igenom alla bilder fick jag flashbacks och lyckliga minnen som bombarderade min sargade hjärna, efter snart ett år har jag förstås förträngt alla tidiga leriga morgonar och de dagar då inga kärror förutom frimärksstora versioner fanns att tillgå, hästarna rymde och vi jobbade till tio eller så på kvällen. Nu minns jag bara alla underbart söta fina HÄSTAR, sötaste stallkatten jag träffat, de nästan lika trevliga människorna och den underbara naturen med de underbara kullarna, alla vackra solnedgångar, de gånger vi haft roliga hopplektioner, mitt sista ridpass med gosis osv osv osv......

Självklart skulle Graduation gå igång från min spellista, låten som tydligen är obligatorisk på alla slags avslutningar och avsked. Jag satt där och kände hur låten jag i vanliga fall skrattar åt slog an på min heart strings samtidigt som bilderna på hästarna for förbi och jag kände hur hela våren ändå var rätt härlig. För när Spanien tog slut tog ju Thailand vid!!





AS WE GO ON,, WE REMEMbeeeheeer all thee tiimes weheheee had togeeetheeeeerr....




satans dammkorn i ögat..!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: