bloggenjosse

fridays rocks

Kategori: Fotografier

Haha vet inte hur jag halkade in på det, men jag såg några spelling bee-videos på youtube vilka var ganska roliga, sen kom jag och tänka på ett spellingbeeavsnitt på south park som jag absolut nödvändigt var tvungen att kolla på. Handlar om hur cartman och de andra kidsen ska tävla mot några home schooled kids i spelling bee-tävling osv. Åh vad jag skrattade!! Älskar south park. Så jag klämde några till avsnitt i bara farten. Det var rätt längesen. Man märkte verkligen skillnad från s15/s4 (som spellingbee-grejen var på, Hooked on monkey fonics hette det btw) men tycker ändå näst senaste avsnittet var rätt ok.

Nu ritar jag Janis, försöker verkligen göra klart henne!! Men det är så sabla svårt och mycket att göra klart, just nu ritar jag i princip varje hårstrå för sig vilket tar lite tid. Sen blir den inte alls så lik, det sänker motivationen lite. På bilden lutar hon huvudet mer och har det mer uppåt men jag har lyckats rita henne med vanlig huvudposition och äääh... JAJA. Har gjort en lista på snubbar jag vill rita av sen, det är typ bara tjejer. Bara för att dom är roligare än killar. En musche så är man klar typ! Girlpower.

Janis hälsar!







Apropå hästar; hehe, jag red min medryttarhäst igår (igen, träningsvärken är borta iaf!!) och hade lite bråttom eftersom jag skulle träffa Emma i Mörran rätt direkt efter och jag var tvungen att duscha osv mellan. Jag kom direkt från posten till stallet, fixade med pållen och bestämde mig för att rida ut en timma ändå (kolsvart men vad gör man) eftersom hon bara skrittats typ barbacka dagen innan och hästen är bara nio bast så hon måste aktiveras så mycket som det går!

I vilket fall så hade jag inte ens kommit in i skogen förrän hon började testa mig. Jag tänker att hon testar mig, för jag tror inte hon är så räddharig av sig. Hon tvärstannade, absolut VÄGRADE gå fram, och halvstegrade sig/galopperade på stället/tvärvände, ALLT för att jag skulle säga okej vi går hem då. Men jag satt och sparkade ettrigt med benen medan jag klappade på henne mellan varven (ifall hon verkligen var rädd på riktigt) och tillslut efter många om och men fick jag fram henne.

Detta gjorde hon ett par gånger under ritten och jag med mitt tidspressade schema panikade lite så när hon väl gick fram fick vi trava/galoppera hela tiden. Å det var så kul! Red på Kistafältet igen, helt mörkt förutom skiftningar på himlen av industriområdets neonlampor och ett helt vitt fält med skogen som en mörk kontrast bredvid. En gång när hon tvärstannade stod hon faktiskt och darrade alltså hela hästen skakade och jag såg hur skinnet typ gick i vågor haha. Men det gick bra ändå, och satan vilken fart hon fick upp! Vid såna tillfällen tänker jag inte på typ "tänk om det finns ett kaninhål här som hon fastnar i så vi störtar omkull" eller "tänk om hon slänger sig åt sidan så jag kastas av och bryter nacken" utan jag hade mest bråttom så jag manade på och kände mig som en svart riddare från valfri sagan om ringen-film. Förutom att jag var typ beigeklädd.

När jag kom tillbaka var klockan halv nio, jag hade fixat precis en timmas ridning där hon fått gå i högsta hastighet när hon väl gick framåt och stod med alla fyra på marken hehe. Jag trodde hon skulle vara helt färdig men de sista hundra metrarna till stallet vägrade hon skritta utan taktade/travade på tårna hela vägen hem.



Jag tänker mig att vi såg ut något såhär

Äh nu kör vi en sommarbild så vi keepar up da summah spirit



Så nu ska Janis få 150% koncentration av mig i fem min till eller så

Kommentarer


Kommentera inlägget här: