bloggenjosse

it's a hard life (postman's song)

Kategori: Allmänt

Ni vet när man står utanför en port? Och har bara ett brev att dela ut i den porten. Reklamen är slut och man slutade för trettio minuter sen, det är kolsvart och snön/regnet som fallit hela dagen har börjat frysa på cykeln och gatan. Det är bara det där satans brevet som ska ut, man ber för att snubben bor på nedersta våningen och studsar därför in första trappan....hm okej personen kanske bor på andra våningen då?? Hoppas, för till tredje pallar man fan inte springa upp till!

Så ser man på andra våningen att ****-sson eller vem det nu är inte bor där, man springer upp en till och kan så väldigt surt köra in brevet i översta dörren på tre trappor höga husjäveln. ENDA brevet skulle förstås högst upp!!

Ungefär så hade jag det idag.

Jag kan passa på att proklamera för fastighetslådor. Min favorit! Det är alltså en låda med inkast för varje dörr som sitter LÄNGST NER precis vid dörren! Där kan man slänga in enstaka brev om man så vill. Folk får inte sin post sönderknycklad/riven pga för trånga brevinkast utan kan smidigt catcha upp posten när de går in i porten.

Jag får i alla fall alltid ett hallelujah moment när jag närmar mig en port med fastighetslåda.


Se så smart!! (fastighetsbox hette det tydligen efter en liten googling på ämnet)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: