bloggenjosse

one does not simply

Kategori: Allmänt

Tjoho idag gick det snabbt att arbeta! Fick samma runda som i måndags, dvs en kort med massa portar och varken reklam eller lokaltidningar!

Sa jag förresten att jag jobbade på VRE igår för första gången? Fick vara musiklärare för djursbarn igen. Jag hittade på seperoliga övningar, det var bara vissa av barnen det var fel på som babblade och var allmänt störda. Jag gjorde tex musikmemory, alltså att alla delas in i par förutom två pers (pk-poäng om det är en kille&tjej!) som måste stå utanför klassrummet och chilla tills de får komma in igen. Då ska alla barn sitta på sin röv på golvet och ha kommit på med sin "partner" ett ljud (typ säga en låttitel, sjunga något, göra ett läte eller så) och de två utvalda ska nu gå runt och peta på alla och samla par alltså som riktigt memory!

Den andra grejen jag gjorde var att skriva upp massa engelska bandnamn, så fick de parvis översätta medan jag spelade kända låtar från banden (ja jag tog med queen förstås) (oj ullis glömde red hot chili peppers hehe).

Men GUD så trött jag var efteråt! När jag var hemma och hade parkerat bilen somnade jag direkt! I bilen alltså. Och vaknade en timma senare av att mormor knackade på rutan och undrade om jag dött eller så. Man märker hur slitiga jobben är på olika sätt, posten på kroppen och lärare på huvudet.

Nu ska jag träffa camilla, vi har inte setts sen i lördags!!



Hehee, numer är detta ett minne blott för mig. I lördags frågade mormor om jag ville ha ostkaka (det smakar inte ost=jag kan äta). "LÄTT" vrålade jag och galopperade mot köket. Så det kan bli!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    HEJ MIN GUBBE<3

    2012-01-11 | 19:49:27
  • Sofia säger:

    Hahaha tur att du somnade i bilen när du hade parkerat o inte på vägen eller utanför ytterdörren :P

    2012-01-11 | 20:31:37
    Bloggadress: http://greenshoes.blogg.se/

Kommentera inlägget här: