bloggenjosse

"tystnaden som uppstår när spanskaläraren inte kan spanska"

Kategori: Fotografier

Qoute av en av mina spanska-(ja SPANSKA)elever igår, som sa att de skulle skriva det på fb. Fast tystnaden, alla började asgarva när jag öppnade med den linen på lektionen så där ljög de lite allt! Jobbade för VRE och de ville att jag skulle hoppa in bara som "vuxen person" så jag fick knata mig till Spångaskolan och hänga där. Förutom att jag var stört trött och seg var barnen supergulliga och speciellt sista klassen virade jag hårt som satan kring mitt lillfinger efter att ha charmat brallerna av hela sjundeklasshögen. Inte bokstavligt förstås! Jag var rätt laidback eftersom jag var så trött och pratade med dem halva tiden istället för att påbörja lektionen.

Och idag har jag ont i hela kroppen av min nya medryttarhäst! Eftersom Frasse lider av både det ena och de andra och det var en tjej i stallet som behövde hjälp bytte jag pålle och här är jag nu! Det var askul igår, red ut själv och galopperade till och med över öppna vinterfält....dock är pållen lite hispig så hon stegrade sig bla två gånger, gjorde flera tvärvändningar och galopperade iväg, skyggade för det mesta och var ibland svår att få fram. Men jag är redan jättekär i henne så det gör absolut ingenting! Dock har jag inte ridit ordentligt på någon månad nu så idag kunde jag knappt röra mig någonstans.

Passande nog hade jag typ 200 portar att knata mig igenom för Posten idag! Yay.







Kommentarer


Kommentera inlägget här: