bloggenjosse

jobbigt läge

Kategori: Allmänt

Kom precis tillbaka från stan, jag och Ullis har ätit ben&jerryglass i solen. Eller det var meningen att det skulle vara sol i vår lilla föreställning om dagen. Vi skulle sitta där i våra minishorts (jag) och steka i solen på kajkanten i Gamla Stan medan ben&jerryglassen (för 10 spänn) sakta smälte i värmen. Men precis när vi kom in började det regna, så vår kajkant byttes mot en telefonkiosk med sjöutsikt à la stålmannen. Fast glassen var god!

annars så går det rätt åt helvete med jobbeländet. PT(profficetobbe) spelar svår att nå och när han väl blir nådd slingrar han sig om "inte så mycket uppdrag nu mummelgruffpuff" och jag blir sur och söker andra jobb som jag aldrig får ändå.

Men då känner jag att då kan jag lika gärna gå ut och roa mig i sommarstockholm. Sen sitter jag där med ett jobb och då är det försent! Så man kan ju säga att jag bara passar på. Innan det blir vardag. För just nu tar helgen aldrig slut.



Saknar hästarnaaaaaaaaaaaaaaahaahahahaaaaaaaa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: