bloggenjosse

önskedrömmar om en förlorad barndom

Kategori: Allmänt

AAH!!! Gick in på Årsta Runstens hemsida som arrangerar ponnySM iår och VAD FÅR JAG SE?! "vi söker fler funktionärer till ponnySM blabla" JAAA!!!!!

Var ju funkis 2007 på täby galopp vilket var så jävla roligt!! Repris på detta förhelvete!!!

Skickade världens längsta mejl om mina kvaliteter till arrangörerna så nu jävlar ska jag med!! Alla ska med!!

HÄSTAR <3


Här är från 2007. Hade ju digitalkamera då så i år tar jag isåfall med min fina kamera så jag kan få lite finare bilder!



Alltså ni kanske inte förstår men det är så sjukt roligt att kolla på alla duktiga ponnyekipage, deras störda pushande curlande päron som skriker sig hesa på sidan av (vissa kan ju vara normala med förstås) och förfäras över dumma ungar som skyller allt dåligt på ponnyn och straffar den om den gör fel (fel som ändå beror på ryttaren). Det är inte så kul att kolla på tröstklassen, alltså den klass som är efter finalen för de som inte kom till final. Då är vissa kåta på att få något slags pris från SM i alla fall, eyes on the prize, att de sitter hackar sönder stackars ponnyns mage med sporrarna, spöar den i varje galoppsprång och sliter i munnen där det förstås sitter något hävstångsbett eller annat skrot. Inte alla är så här men på täby galopp var det nästan som att man inte ville kolla mer för att vissa var så hemska. Man tänker ju att nivån ska höjas på SM men det blir lite lokaltävlingsnivå i såna klasser.


Men det är när man ser ett duktigt ponnyekipage som man önskar att man var 1.40 igen och 12 bast typ!!



Oooch såhär såg jag ut 2007, efter en lång funkisdag. HEhehehee.

Nu ska jag mejla ridsport och undra vartfan min lön tagit vägen för min artikel?!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: