bloggenjosse

en köttbulle on bike

Kategori: Allmänt

Haha herrejösses vilken dag. Eller, egentligen inte. Men jag vaknade, tittade mig i spegeln och blev på sämst humör för vem blickade tillbaka på mig om inte en uppsvullen köttbulle?? Med kliande ögon och nysandes drog jag mig iväg till jobbet, asdåligt humör för att jag såg så stört ful ut och allt kändes käpprätt åt helvete ungefär.

På posten fick jag först själv plocka ner posten jag skulle dela ut (vilket inte ingår i min arbetsuppgift...) så jag var sen ut och eftersom jag blev så sen fanns ingen elcykel kvar så jag fick en sepe-icke-el-cykel. Kanske förklarat detta tidigare men en icke-eldriven-cykel är ingen vanlig cykel ändå, den har fortfarande en satans tjock metallkorg därfram plus tunga sidoväskor plus tjocka sega halvtaskiga däck så det känns som om man cyklar på 21an i uppförsbacke minst. Ojojoj. Sicken snigelfart jag hade ut! Tog mig kanske 25 minuter att ta mig till första stället.

Därifrån var det ändå rätt okej, under den här rundan (fick den typ lättaste fast längst bort) går lägenheterna hur fort som helst och villaområdet svischar man förbi. Så länge man har en elcykel.

När jag var i en av lägenheterna kom jag på att det är under den här rundan en kattass far upp ur något brevinkast nånstans. Så med lätt bultande hjärta försökte jag lista ut vilken det var. Fast det kändes som "det här inkastet är det!" så var det alltid fel, tills jag kom till sista porten. Och när jag stod vid en dörr på andra våningen kände jag direkt; Här Är Det. Ingen tass ritschade till mig dock, så jag öppnade inkastet lite större för att se om katten var där. Lägenheten var rätt skum så jag såg inte så mycket, nåt rätt mörkt rätt på sidan bara. Jag böjde mig ner för att titta närmre och zoomade in på ett kattansikte med gula glimmande ögon. Fan vad läskig den var! Nu tror jag att jag kommer ihåg vart den bor i alla fall!

Hade t-shirt på mig idag fö. Med postbyxor såklart. Det var ändå inte lika soligt som igår men väldigt varmt, speciellt i början. Fyfan vad äcklig man blir. Det är tur att jag inte bor i närheten där jag delar ut.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: