bloggenjosse

inte alla hästar hemma

Kategori: Allmänt

Igår kväll (natt) skulle jag ta bort sminket. Drar med mig grejerna in till badrummet, borstar gaddarna, drar fram en bomullstuss; häller på eye makeup remover blabla, trycker in i ögat (men luktar den verkligen aceton..?).....AJJJJJJJJJJJJJJJJ. För visst hade jag tagit nagellacksborttagningen istället för den till ögonen! Tja ingen skada skedd, svårt bara när flaskorna ser likadana ut :(

Eftersom jag la mig runt halv tre förstördes min briljanta morgonplan direkt som ni kanske förstår. Jag vaknade av väckarklockan i tid, vid åtta ungefär. Lagom till att Denise Rudberg (ew) och den andre programledaren hojtar att "nu ska vi ägna oss HELT åt melodifestivalen!" "Mmm" gäspar jag och somnar om. Vaknar mitt i nån Maggio-låt vid nio, somnar om, vaknar igen 30 min senare av Björn Ranelid som skorrar om något, somnar om. Vaknar elva. Precis när programmet är slut. Fan också.

Missade i vilket fall inte musikplats Sthlm, Staffan Hellstrand spelade idag! Synd att han inte körde något från Pascha Jims Dagbok som är det enda albumet jag hört av honom (å andra sidan kan jag alla låtar utantill från det) förutom några enstaka kända låtar från andra album typ Lilla fågel blå osv. Konserten var bra och gav mig lite energi att orka springa genom alla portar idag igen! Blev faktiskt klar kvart över fyra och kunde sluta sen till fem. Mjau!

Nu ska jag kolla om man kan lyssna på något över nätet från det jag missade imorse. Fan jävla sjusovare jag är!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: