bloggenjosse

anonyma lackoholics

Kategori: Allmänt

jag har rätt många cravings/laster eller hur man vill uttrycka det. Choklad, oboy, torkad mango, lammkött, alkohol (oj det där var inte pk. Jag skojade bara. Nä jag ba skoja. Näjabaskoja) osv osv osv.

men nu när jag var i Mörby kom jag på en till satans last jag har. Nagellack! Har banne mig blivit med tre nya nagellack sen jag räknade dem sist, så nu är de 53 stycken. Eller, idag 54.

Innan jag åkte till Mörby kollade jag banksaldot. Väldigt knapert nusåhär innan löning, men en hunka hade jag kvar. Har lite till på mitt ena sparkonto jag kan ta av innan det blir nudlar men man vill ju inte ta där i onödan. Av denna hundralapp blev jag glad. Jag hade råd med en påse torkad mango! Till och med två, men då skulle det bara vara 90 öre kvar på kontot och ifall det hände något oväntat på vägen vill man ju gärna ha pengar över. Tex om man går förbi en nagellackshylla.

Först gick jag med svansen mellan benen till bibblan. Mina böcker var återigen försenade och jag hade redan en avgift som jag lyckats skjuta på på 80kr. Flickan bakom disken såg inte ut att ha alla hästar i hagen när hon lite förvirrat tittade på mig och sa "oj det är spärrat. Vill du betala senare?"
"senare tack!" skyndade jag mig att säga, "hur mycket är det?"

Tydligen hade bibblan inte mottagit min återlämning av böckerna väl (förbövlen, det är väl bara böckerna de vill ha?) och plussat på en tjuga på min 80krsskuld så nu var det hundra kronor. Nej hundra kronor var alldeles för mycket, det hade jag inte för tillfället så jag kunde lättad gå därifrån och påminna mig själv att nästa gång jag lånar böcker är när jag är rik.

Däremot var hundra kronor inte för mycket att köpa ett classy nagellack för, så jag strollade in på Lindex med extrapris på ett nagellack (nämner inte vid namn så länge jag inte får betalt för det, hmpf!) och kom ut med ett rosa.

Så nu är de 54 lack i lådan. Och med tanke på mitt dregglande vid nagellackshyllan lär det bli fler efter löning.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: