bloggenjosse

hymn to the sea

Kategori: Allmänt

Så. Precis hemkommen och torrkindad från Rigoletto och Titanic som jag såg med Camilla.

I början var det mest 3Dn jag störde mig på, alltid när jag ser saker i 3D måste jag jämföra hur det ser ut med/utan glaslögonen att jag tappar greppet om filmen.

Men förstås när det gäller Titanic är det lite andra regler där.

Åh vad bra den var, än en gång!

Började böla nån gång när båten vinkades av från den brittiska kajen tills dess att Rose en sista gång fått återuppleva i sina drömmar (eller vad det är) en återförening mellan henne och Jack...buhuuu. Seriöst. Fyfan vad jag öste ur mig tårar. Jag fick anstränga mig ordentligt för att inte börja snyfta haha!

Sen dör jag lite över Rose's utseende, VARFÖR föddes inte jag sådär?! Hela hennes ansikte är perfekt och håret, herregud. Det var ju det som var min drömhårfärg, tyvärr har mitt hår inte samma fall som hennes men gah öh blöh. Och sen dör jag över att Leo åldrats så satans fort haha. Om han kunde stay young som i filmen!!

Jaja. bra film det där.



hahah när jag googlade den här bilden kom det upp en filmposter till titanic 2 med en bild på jacks huvud uppdykandes ur vattnet med punchlinen "Jack is back" hehehe
 
åh nu förstörde jag hela min titanicfeeling

Kommentarer


Kommentera inlägget här: