bloggenjosse

maskrosor i mitt hår

Kategori: Fotografier

Den här veckan har varit lite upp och ner med posten. I onsdags var det reklam för på torsdagen flög jesus till himlen så alla var lediga då, även brevbärare, men reklam kan man ju inte skippa! Så reklam på onsdag. Jag fick blackan (blackeberg) igen, den rundan med en gata plus en liten knorrgata. Man kan köra den rätt snabbt faktiskt så det var ju helt okej även om det är bara portar förutom lite radhus.

Men på kontoret hade ingen plockat ner posten så jag fick ägna en timme åt det, sen var jag ute vid två och då hade jag tre timmar kvar av ordinarie tid att försöka bli klar. I reklambunten var det sverigehäftet som gärna ville åka ut hela tiden, så efter två portar och massa svärande hatade jag den där glada tjejen på framsidan som åt jordgubbar och såg osnuten ut.

Sen måste man fylla på post eftersom man inte får med sig allt ut från början, så när jag hade delat ut allt jag hade i väskan kollade jag buntlådan. Tom. Jaha.. Kollade nästa försäkerhetsskull, tom. Så vad skulle jag göra? Jag hade reklam men ingen post. Jag satte mig ner och väntade. Strax kom en postbil och lassade ut reklam till mig. Men ingen post. För den hade han inte med sig av nån anledning! "Oj, ring kontoret och kolla om de har den där". På kontoret hade dom inte ens plockat ner resten av min post. Så jag satt och väntade.

Sen kom det lite kunder/boende i området som gärna ville ösa ur sina bekymmer och besvär om posten över mig, så jag fick sitta där och ta emot. En tjej som behövde nya linser hade beställt ett packet två veckor tidigare som fortfarande inte kommit fram, och då var det extra bråttom att hon fick paketet senast fem på eftermiddagen eftersom hon skulle på dejt. Jag ringde runt till postensnubbar som oftast inte svarade, jag pratade med kunderna och jag flätade en krans av maskrosor. Jag väntade. Det gick en timma. Det var kallt. Det gick två timmar. Jag frös. Och äntligen, halv fem kom postbilen och lassade ur post till mig.

Fyfan vad jag sprang resten av rundan. Jag var helt klar halv nio och utmattad.

Igår körde jag samma runda, utan reklam och med all post på cykeln. Sprang först så svetten lackade bokstavligt talat, men sen slog jag av på takten då klockan var typ tre och jag hade gjort mer än halva rundan. I slutet såsade jag utav bara helvete eftersom jag var så tidig hehe. Sen cyklade jag långsamt tillbaka till kontoret och stämplade ut mig fem prick. Älskar såna dagar.


Gjorde en krans sen till freddie




Fan vad oklar text. Hoppas jag är bättre i huvudet imorrn!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: