bloggenjosse

kallt och mörkt inramat av läppenna

Kategori: Allmänt

Jag hade tänkt visa Freddie några klassiska filmer som jag såg när jag var yngre, alltså snäppet över harry potter och shrek som hon typ dagligen konsumerar. Jag hade tänkt visa Föräldrafällan och Legally blonde. Men de filmerna fanns inte alls i videobutiken, under komedihyllan var det grabbhumor (american pie, offside, date movie osv osv. Legally blondes 3 fanns dock) och på barnavdelningen var det typ nasses födelsedag bredvid hannah montana the movie. Gah. Så jag fick tänka om. 
 
Freddie drog fram massa egna förslag typ harry potter 2, men jag ville att hon skulle se något annat. Sen är det lite svårt också, hon fattar inte allt riktigt än (så bridget jones var för vuxen) och en prinsessas dagbok ville jag inte se. Tillslut enades vi om Big och Breakfast club (som inte jag ens sett). Big passade väl henne lite bättre, hon fattade hälften av Breakfast club men för mig var det kul att se den i alla fall!
 
Ska försöka se några fler typ nittiotalsklassiker med henne jag såg som yngre, saknar den tiden lite! Just nu är jag helt insnöad i nittiotalsmode och delvis åttiotalet (syns visserligen inte så mycket på min klädstil men i huvudet är jag någon annanstans!) så det är kul att nittiotalet fått en liten revival i övrigt! Passar rätt bra in på den här mörka årstiden och passar bra in i mitt liv just nu. 
 
 
   

Kommentarer


Kommentera inlägget här: