bloggenjosse

man blir trött på ditt jävla gnäll

Kategori: Allmänt

Ska utveckla mina tankar från förra inlägget lite snabbt angående jobbångest vs inte jobba! Jag skriver ju så himla långa inlägg lite mer sällan nu för tiden att jag inte hade hjärta att skriva så långt om det i förra inlägget. Men okej,
 
Eftersom jag blir så rastlös när jag inte jobbar, och stört lat när jag väl har hur mycket jobb som helst blir det en svår avvägning där, aldrig nöjd liksom. Ingen aning om detta är ett vanligt beteende men det är otroligt jobbigt och något jag försöker vänja mig av med, genom att försöka slappna av och bagatellisera det lite mer när jag har dagar som igår eller idag. 
 
Idag har jag ändå varit ganska lugn med att inte jobba. Det beror nog på att jag gick upp vid nio, började med att ta en promenad och har sedan spelat gitarr, läst tidningarna i rätt lugn takt och försökt göra lite kreativa saker som jag mår bra av. Typ sånt jag inte orkar med när jag jobbat en hel dag på posten till exempel! Och sedan vända det negativa till ett positivt tänkande (som jag är skitdålig på verkligen). Njuta av en solig höstdag (inomhus förstås) och ta det lugnt. 

Så efter jag puffat nu ska jag ta en lång höstpromenad och fota och sortera alla känslor som går som en satans bergochdalbana stundtals. 
 
Kanske inte var så utvecklande men jag får väl fortsätta nån annan gång då när jag lärt mig uttrycka mig ordentligt!! K bye. 
 
 
Z för några veckor sen

Kommentarer


Kommentera inlägget här: