bloggenjosse

marie i växeln vill du ge mig en chans?

Kategori: Allmänt

Puffredag! Vaknade på rätt bra humör faktiskt, inte riktigt lika tidigt som jag tänkt mig men min sömn blev lite rubbad av ett par telefonsamtal. Faktum är att det kändes som jag hade en jävla telefonväxel i min säng hela morgonen även om det bara var några samtal.
 
Först ringde VRE. 
"Heeej blöblöblö är allt bra blöblö? (kom till saken!!) Joo skulle du vilja jobba idag? (nä jag anmälde bara min tillgänglighet för skojs skull)"
"öööhhövilkentidöööh" (jag med sömndrucken röst) 
"Hmskavise från åtta till..halv fem..."
(jag väldigt snabbt) "å, halv fem? Njäää alltså...."
"Nä vänta inte halv fem jag ska kolla tiden vänta lite bara!"
"mmm" jag sjunker tillbaka på kudden med ett rofyllt leende och korsar fingrarna på att jag inte ska behöva jobba. 
"Åtta till två!"
"å, två! Njäää alltså tyvärr, jag har ett annat jobb då så jag kan tyvärr inte" säger jag och försöker få det att låta som om mitt jobb klockan två är på hjärnkirurginivå och inte kan flyttas på (vilket det i och för sig inte kan, då råkar jag ut för det kinesiska puffvredet vilket består av spamning med telefonsamtal från och med sena minuten nr 1), jag försöker också ha en touch av "typiskt också" i rösten vilket jag känner inte går fram ordentligt eftersom jag inte kan sluta le genom samtalet. 
 
Nästa gång det ringer är det bring citymail. Jag stelnar till när jag ser att det är chefen och går snabbt igenom tre möjliga anledningar till att han ringer; 1) sparken 2) sparken 3) om jag kan jobba nästa vecka. 
 
Nummer tre är det, och efter lite fundering och en våg av generös välvilja samt en stöt av trotsighet gentemot puffmamman anmäler jag mig att jobba hela veckan. Fuck jobbångest! 
 
Var det alla samtal? Jaha. Hehe det kändes som fler. Funderade nästan på att anställa en sekreterare. Men med den här skörden kanske jag fortfarande kan fixa det all by myself. Sen kom lite sms också, från bilservicen,  puffmamman och a det var väl det. Ska försöka sluta förstora allt. "Lite sms", två stycken var det. Äh.
 
 
Rätt jobbigt foto att ta för att försöka ha fokuset på toppen av knoppen (rimmARN idag ja) das topf of the knopf, jag var tvungen att stå på tå i hela tio sekunder och lyfta kameran så jag knappt såg nånting och samtidigt ha armarna stilla!!!!11 Talade ut i en snyftartikel i aftonbladet sen, fyfan. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: