bloggenjosse

rådjurssadel

Kategori: Allmänt

Måste börja förbereda mig strax! Mormor fyllde 75 förra veckan så hela mammas sida av släkten ska äta på gondolen. På fina ställen brukar man ofta slå knut på både sig själv och pennan för att komma på fräsiga sätt att skriva menyn på, man använder alla möjliga adjektiv för att få maten att framstå så exklusiv och lyxig som möjligt. Här är ett exempel på en förätt: 
 
Inkokt hälleflundra med kumminmajonnäs, citronsmul och dillbräserad fänkål
 
I min gamla skola hade det stått typ; BETTANS FISKPANETTER MED GRÖNSAKER
 
Här då, en varmrätt;
 
Rådjursstek med glaserad guldrova, svartvinbärsrödvinssås och potatis ”bouquet garni"
 
Tror det är den vi ska äta. Herrejösses. Guldrova. Får man ta med sig den hem och lämna in på nån pantbank? 
 
Jaja, vi ska i alla fall vara där klockan fyra och jag ska hämta mormor innan osv så det är bäst att jag börjar fixa mig. Tänkte vara stört snygg nämligen! Sen ska jag vidare till en annan middag så jag måste klä mig för hela kvällen liksom, alltså inte varmt utan snyggt.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: