bloggenjosse

sjukt frisk

Kategori: Allmänt

Nu får det vara nog! Är frisk nu. Tror jag hade feber igår, mådde lite bättre idag men nu är det dags att jag slutar gå och snörvla öppet eller hosta hela tiden. Ska jag göra något sånt får jag göra det i smyg! 
 
Tvättade mitt jättefettiga hår när jag kom hem från jobbet också. Bara för att markera min friskhet. Tar nog två alvedon för säkerhetsskull innan jag ska sova, huvudet är lite tungt fortfarande men imorrn är nog allt bra igen! 
 
Har haft lördag hela veckan i två dagar nu men imorrn är det tokig torsdag igen alltså vardag. Så nu är det tillbaka till broccoli och knäckebröd. Förfan!
 
Man ska inte dra ut på sin sjukhet eller förkylning. Mycket sitter nog i huvudet. Visst hade jag kunnat vara hemma både idag och igår, men det gick ju att jobba? Och så länge man står på benen är det ingen mening med att tycka synd om sig själv. Dessutom tjänar jag mycket bättre på att (om än) snörvla runt än att ligga i sängen och söka bekräftelse. 
 
Nu ska jag sova. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: