bloggenjosse

det blir aldrig riktigt som man tänkt sig,

Kategori: Allmänt

och just nu kan jag typ aldrig planera något eftersom jag fuckar upp och det blir fel oavsett hur jag tänkt.

Det blev utgång igår rätt otippat, så long story short sov jag inte hemma och väcktes av att stackars sarah ringde frenetiskt från nordiska och undrade vart jag var någonstans.

Nordiska museet alltså! Det var ju, ah två års väntan över, CHOKLADFESTIVAL den här helgen!! Förra året var jag ju inlagd på st göran pga bussolyckan (tror banne mig det var exakt ett år sen igår!) och svor över att jag inte kunde fortsätta sarahs och min underbara tradition.

Vilket jag i år kunde göra, även om det blev lite annorlunda än jag tänkt från början! Så när jag efter många "fuck fuck fuck!!" och förbannelser över min eländighet äntligen var framme kunde vi köra igång festivalen. Inga bilder blev det eftersom jag heller inte fick med mig kameran, men det hann knappt fotas. Kanelchokladsletande, tipspromenad, ragg på utställarna, provsmak, armbågsknuffande, utsvävningar om chokladens karaktär ("otroligt rund och mjuk smak! Vilken böna är det?" var min standardreplik för att låta insatt).

Så det var jättemysigt hursomhelst! Vi åt massor och rullade sedan tillbaka över djurgårdsbron.

Nu sitter jag och förbereder imorrn. Ni vet inte? Ah ska ba till Södertälje och bevaka en ponnyhoppning. Har inte skrivit tidigare om det för jag var osäker om det skulle bli av men nu är det det och jag blev så himla glad när jag fick förfrågan! Äntligen hoppning istället för dressyr! Barn/ungdomar istället för tanter med krav och värderingar! Jag skulle skina därborta för hoppning kan jag bättre än dressyr och detta skulle bli LÄTT.

Sen läste jag ett referat från tävlingen innan (det är deltävlingar till en globenfinal) och fuck. Det var jättemånga värderingar i det, namedropping överallt och referenser till tidigare meriter kors och tvärs. Fattade ingenting om kvalet som det varit tydligen varit problem med och när jag läste ridsports mejl igen blev jag helt förvirrad, vilken klass skulle jag ens bevaka?? Kalldusch.

Men tillslut fattade jag, jag ska inte bevaka globenkvalet utan en vanlig klass och behöver bara nämna vinnaren i kvalet. Fan vad skönt. Så med ny spänst i steget antar jag nu den här utmaningen och CURSE me om jag försover mig/fuckar upp det här nu!! Nu är det skärpning och hög nivå, reportern!

 
So ponnyeliten, we meet again.
Utan att sätta för mycket press ska jag I RIDHUS, FRÅN LÄKTAREN helst ta bilder "in action" (åh ska bara välja vilken av alla kameror och telesuperzoomobjektiv som skräpar överallt som jag ska ha). Inte de bästa förutsättningarna, förtroendet på topp och inget förlora. Nu kör vi!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: