bloggenjosse

i can have another you in a minute so don't you ever for a second get to thinkin' you're irreplaceable

Kategori: Allmänt

seriöst. Seriously you guys. Jag klarar inte detta längre.

Varannan minut sekund eller smula av denna tidsrymd drömmer jag om torkad mango. Det är sant. Vetefan vad dom stoppat i dom där underbara torkade VÄLSIGNADE tingesterna, det må vara koffein nikotin adrenalin eller josefine, oavsett vilket är jag fullkomligt head over heels över de där mangosarnaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!

Jag vågar ju mig förstås inte tillbaka till hötorget på ett tag. Jamen jag har ju köpt upp hela deras centrallager (hm, undrar om det finns något sånt? karta? Nyckel??) av torkad mango att de antagligen inte får in nytt förrän nästa påsk.

Säkert är det bara jag som inbillar mig att tjejerna bakom disken plötsligt drar sig lite tillbaka när de får syn på mig och börjar viska medan de kastar menande (sura) blickar åt mitt håll. Säkert spelar bara fantasin mig ett spratt när jag tycker mig få ett ganska elakt snett leende när jag tar emot min påse innehållandes hundra gram färskingar. Att jag är igenkänd och omtalad. Att jag är på en bild (lite grumligt smygfotad) uppsatt på lagerväggen bakom butiken, lite riven hålig bild på grund av alla dartpilar som prickat mitt ansikte. Att jag är en stående punkt på alla fredagsmöten; "ah har ni sett långa mangotjejen på sistone då? Fyfan vad gör hon med all mango egentligen?? Kan man banna henne härifrån?". Kanske finns en instruktionslista på vad som ska göras när jag dyker upp lite vingligt vid entrén, tittandes lite tankspritt omkring mig medan jag låtsas som att jag funderar på vad jag ska titta på idag (torkad mango torkad mango torkad mango!!!); "KRISPLAN: 1) en måste stå vakt och larma såfort lång mangotjej dyker upp!! 2) göm mangosarna!! 3) använd dessa bortförklaringar på rullande schema vid förfrågan vart mangosarna tagit vägen: - slut för säsongen/sista köptes PRECIS innan du kom gud vad synd!!/slutat säljas, tyvärr! Mangopest"

Ni ser. Min abstinens gör att fantasin får vingar och jag struntar i min skönhetssömn för att drömma om mango. TORKAD that is. Har försökt ersätta detta underbara snack med naturgodis; kanelmandlar och pistagenötter, men hur mycket jag än äter av det och hur mätt jag än blir är det alltid en tom vrå i min mage som sänder ut en gnagande känsla av att någonting fattas.

I'm here without you baby, but you're still on my lonely mind
I think about you baby and I dream about you all the time

Aa. Ni förstår. Herregud.

Tror jag ska kolla om torkad frukt (MANGO!!!) säljs nån annanstans i stockholm än bara hötorgshallen? Måste ju finnas något annat ställe i jösse namn!
 
EDIT: MAN KAN KÖPA TORKAD MANGO ETT FUCKING KILO FÖR FEMHUNDRASEXTIO YNKLIGA SPÄNN. ELLER YNKLIGA OCH YNKLIGA. RÄTT UPPSTUDSIGA FEMHUNDRASEXTIO SPÄNN OM JAG FÅR BE, MEN VAD GÖR MAN INTE. ELLER JAG MENAR, JAG SKA EH FUNDERA PÅ DET HELA. 
 
....
 
......
 
<3 de är både nyttiga och vitaminrika, inget tillsatt socker som ni kanske tror!! I alla fall nyttigare än den där sabla fejkvarianten av mango. Jag älskar att jag seriöst överväger att lägga 560spänn på 1kg mango, skulle lika gärna kunna äta upp pengarna direkt. 
 
Men det skulle inte smaka lika gott förstås. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: