bloggenjosse

köttslamsa hela världen

Kategori: Allmänt

Igår pendlade jag mellan att hata hela världen rätt grovt (nästan hela dagen) och att tycka att det var en rätt kul fredag (ungefär en timma av dagen). Var lärare i bagartorpsskolan när mitt humör dippat rätt rejält så jag var inte lika tålmodig och mild som jag brukar vara som lärare. Dessutom var de flesta barna för jävliga.

Hade bild och engelska, och för att försöka få lite mer respekt hos barnen ritade jag lite på tavlan så de hade något att beundra ett tag. Jag menar, barn i den åldern (10-11) går ju igång på nästan vad som helst så jag kladdade på på tavlan; leoparder hästar hundar och katter.

Sista klassen delade jag ut två teckningar på en hund och häst till två flickor vars ögon tindrade och de vände sig runt i klassen typ: "hallå! titta vad jag fick!!". Men annars var det rätt åt helvete.

Åh en till bra sak, jag fick 2500 spänn för dagens puffning. Eller snarare var det ihopskrapet av typ två månaders puffning, men man kan ju alltid drömma. Faktum är att den där summan tjänar jag lätt ihop på fyra dagars postjobb, något jag inte försöker tänka alltför mycket på.

 
Saknar diva hela tiden. Hon förstod mig den pollen. Helt annorlunda än solnapollarna. Dessutom var det min sista ridning på dom också i tisdags så nu kommer detta bli ännu värre kan jag tänka mig. 
 
Justja skulle inte tänka ju. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: