bloggenjosse

kreativitetsrus

Kategori: Allmänt

Ni vet sånt jag får ibland precis då det är som olämpligast? 
 
När jag fortfarande gick i skolan brukade de komma under mattelektionerna  (de få gånger jag var där), alternativt under naturkunskapen, eller medan jag skulle researcha något viktigt. 
 
[kreativitetsrus: en känsla av kreativitet som uppfyller en. Man vill starta något projekt, exempelvis en teckning eller annat konstverk, sjunga, göra en film och överhuvudtaget skapa något (i mitt fall med papper och penna). Uppkommer ofta under tider då man inte har tid osv.] 
 
satan vilken naturvetenskaplig förklaring jag fick till där... hm. 
 
Annars kommer de oftast när man inte har tid eller när man inte kan/får/ska sova. Det sistnämnda  gäller just nu. Ingen mördartid som jag börjar jobba på imorrn men med tanke på att jag försov mig förra måndagen MÅSTE jag göra ett gott intryck genom att inte komma senare än min starttid; halv tio. Så jag måste gå upp kvart över åtta... och lägger jag mig exakt NU kommer jag sova i 8h. Det är ju bra! 

Tyvärr kommer jag inte kunna lägga mig nu. När jag publicerat det här inlägget ska jag slösurfa några minuter till medan jag ritar lite hästar/ögon/skriver min autograf hundra ggr om med andra handen. Sedan är det alla nattrutiner; tvätta bort smink, borsta tänderna, fixa så allt är iordning till imorrn, kolla mobil/mp3laddning och det viktigaste; skriva dagbok. Det sista tar väldigt lång tid när jag inte är trött och får feeling, nu börjar mitt rus här avta så jag kanske bara svänger ihop något menlöst om dagen att jag satt framför datorn ena halvan och hängde med camilla andra halvan. 
 
Bara det sista stycket tog mig en miljard år att skriva, nu MÅSTE jag försöka sova!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: