bloggenjosse

signerad bok av förbarmande

Kategori: Allmänt

svängde förbi mörran påväg hem. När jag gick förbi bokaffären var ett bord uppställt utanför och ingen mindre än björn hellberg (han som var domare i På Spåret) satt utanför med penna i näven och en hög böcker bredvid sig, en boksignering helt enkelt! Problemet var att det stod typ två pers vid bordet. Det såg så himla ensamt ut att jag fick dåligt samvete för en sekund. Men sedan skyndade jag vidare till H&M för att fixa sminksvampar.
 
På tillbakavägen passerade jag bokaffären igen. Björn Hellberg satt fortfarande utanför, men nu var det helt tomt. Och NU såg det ensamt ut på riktigt! Hans snälla blick mötte mig från bokomslaget medan han själv satt med lite slokörad blick och tittade rakt fram. Seriöst han ser ju jättesnäll ut, han är verkligen en person med milda ögon! Och jag tyckte så otroligt synt om honom. Kanske jag skulle stanna till vid bordet och verka intresserad? Kanske slå till på en bok om det kunde muntra upp honom? Om det kunde få fler att komma till boksigneringen så varför inte?
 
Allt det där tänkte jag medan jag paraderade i lämmeltåget som drog förbi precis bredvid hans bokbord raka vägen in till systemet. Och i vimlet några sekunder senare var både snälla ögon och boksigneringar utbytta mot billig öl och stressade kassaköer.
 
 
ÅÅÅhh nej titta vad snäll och söt han ser ut!!!! FAN nu ångrar jag verkligen att jag inte köpte nån bok och snackade lite!! Hur svårt vore det egentligen?? Jag hade ju fan kunnat ge bokjäveln till nån i julklapp eller vad som helst!! Förbannade satans masskonsumtionshjärna jag har som totalt raderar ut all slags empati och medkänsla eller ens vanligt sunt förnuft!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: