bloggenjosse

brevbäring med stil

Kategori: Allmänt

Igår fick jag köra elbil på rundan istället för cykel för att min del låg så långt bort! Och idag blev det en ÄKTA postbil, såndär liten och vän!!

Jobbade ju bara tre timmar halvdag mellan puffningarna, och i vanliga fall tycker jag alltid det känns som världens längsta tid att stå och sortera brev på, men nu fullkomligt flög tre timmar iväg!

Jag åkte i något gulligt villaområde i solnedgången och körde ner biltemakataloger i lådor som accepterade reklam. Hur lätt som helst. Och postbilen puffade på (kanske skulle snott med den till puffbilen och låtit min fula raggarbil stå kvar till postkontoret?) och var automatväxlad och allt var så lätt och enkelt.

Kände mig visserligen jävligt lat där jag fläskade på röven och i värsta fall fick hoppa ur bilen och powerwalka två steg till lådan, men tycker nog att jag kan unna mig en sån tur mellan varven. På måndag när jag ska jobba på bring får jag säkert köra slut på mig hur mycket som helst!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: