bloggenjosse

hilfe!

Kategori: Allmänt

Jösses! Nu har jag ringt vinnaren och krävt pengar!!! Hehee inte riktigt så dramatiskt kanske men jag ringde idag (hon svarade inte igår) och efter lite artigheter rabblade jag snabbt fram att jag ville ha 500 spänn för bilden och höll på att twista sönder tungan när jag lade till att "egentligen tar man 750kr enligt fotografernas prislista!!!".

500 spänn tänker ni nu. Men det var pappa som sa att jag definitivt inte kunde ta en struntsumma som 100:-, och efter lite mer research verkade 500 spänn rätt okej. Även om jag mentalt fick bestiga mount everest medan jag lade fram summan.

Och den tystnaden efter jag sagt priset!! Hon hade ju inte i mejlet snackat någonting om någon betalning så hon var säkert lite chockad. Men jag försäkrade henne att hon får använda bilden hursomhelst eftersom den i princip är "hennes" (så jobbar inte en riktig fotograf jag vet men jag måste vara lite underlägsen i början känner jag). Uhh. Hatar att ta betalt för saker sådär. Fyfan.

Var tvungen att damma av bilden lite i photoshop också innan jag skickade den. Typ checka av så att hon inte skulle bli sur. Men jag tror att hon borde bli nöjd.

Så! Nu är det fixat. nu ska jag in till staden. Bye.

Kommentarer

  • katiewatiecamoilelociousness säger:

    duktig blow! <3

    2012-09-30 | 21:57:01

Kommentera inlägget här: