bloggenjosse

jag säger till dig det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom (men det är inget för mig)

Kategori: Allmänt

Alltså åh! Jag vaknade lite halvt vid halv tio (då jag planerat gå upp) för ännu en puffdag. Så råkar jag läsa på mobilen att puffmamman tydligen fuckat upp och glömt att det var nån aktivitetsdag med skolan så det var INGEN PUFFNING IDAG. Meeeeeeeen vafan. Seriöst.

Där försvann en dag med pengar till. Tjoho. Jag blev arg, somnade om och drömde störda drömmar eftersom radion var på medan så det som hände där integrerades i drömmarna. Bland annat hade jag både Tintin, Lena Olin och Mikael Persbrandt på besök.

Vaknade sen helt seg i huvudet vid tvåtiden, lyckades städa det värsta i mitt rum (så det förhoppningsvis är lite mindre spindelgästvänligt tänkte jag) och sen var det posten täby, så tre timmars jobb blev det i alla fall. Plus en timma puffning. Blöh.

Avslutade en fantastisk dag på solnastallet. Fick världens sötaste häst som visade sig vara världens mest svårridna också, men eftersom jag har en rätt okrävande inställning till min ridning för tillfället var jag glad att jag ens fick klappa min söta bruna häst.

Hade det varit jag för fem år sedan hade jag låst in mig på toaletten efteråt och bölat i trekvart.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: