bloggenjosse

saknar fredagsradion

Kategori: Allmänt

jag har ju spytt ur mig lite om min saknad efter fredagsradioprogram. Sedan jag upptäckte Uggla i P4 förra hösten (som förstås blev hans sista sändningstermin..) var fredagseftermiddagarna 13-15 alltid uppbokade för att lyssna. Så sjukt mysigt! Så sjukt höstigt! Jag ville inte tro att han skulle sluta göra sitt program. Vart skulle jag ta vägen??
 
Efter nyår och jag inlett min brevbärarkarriär lyssnade jag av ren nyfikenhet på fredagen vad de kunde ersatt den oersättliga ugglan med. Två skånska gubbar. Wester och wester. Eller vad de nu hette. Typ som werner&werner som ligger bakom den där fruktansvärda jullåten som alla under 11 älskar (vår julskinka har rymt).
 
Sen gav jag dem ett program i alla fall. För sakens skull. Och som man säger, once you go jansson&wester you never go back. Fyfan vilka roliga eftermiddagar jag haft med dem! Som jag skrattat högt för mig själv medan jag langat in brev efter brev i lådor. Oj vad de har underlättat utdelningen!
 
Så gjorde de också slut med mig i maj. Typiskt förstås. Nu är de tillbaka med intresseklubben i svt (inte så kul) och uggla finns i så mycket bättre på tv4 (hm). Men det kommer ju aldrig mer bli som förr förstås. Boring.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: