bloggenjosse

to LA and back pt 1

Kategori: Allmänt

alltså jag orkar inte skriva mer om jobbet. Tror ingen tycker det är kul att höra om heller. Kan ju säga i alla fall att veckan gått hyfsat även om jag verkligen gör ordet snailmail rättvisa, och jag råkade försova mig i torsdags (blev bara tio min sen trots att jag vaknade tio min innan jag började). 
 
Men det var inte det jag tänkte tjöta om i det här inlägget! Kom på för ett tag sen att jag inte lagt upp bilder från USAresan än, och eftersom jag inte har några bilder längre i mina inlägg känns det som passar det bra att jag lägger upp dem nu då! 
 
Fast det kommer säkert delas upp i flera delinlägg. 
 
Så här är precis vid gränsen till yosemite national park!
 
 
inne i nationalparken
 
Lite halvtaskig natur sådär i början!
 
 
Tog den här bilden bara för att jag inte hade nån bättre där man ser hur satans högt det är!! Stupade rakt ner en hel massa meter efter kanten
 
 
Det kända vattenfallet
 

Kända vattenfallet, annan vinkel
 
 
En jordekorre som enligt ullis har ett virus som man dör av... måste kolla upp så inte vi fått det! Jag matade inte eländet i alla fall!
 
Tyckte den här bilden var lite fräsig va? Stod på pass med kameran för att få nån sånhär "flygaiväg"bild av korpen, och visst är bilden ful men ändå lite fascinerande. Ska försöka komma på fler adjektiv på f också. 
 
Ni kanske förstår hur satans höga träna var här? Hoppas man får en känsla av det. Addera lite barrdoft i 27graders värme så behöver ni inte åka dit själva!
 

Efter att ha mixtrat med slutartiden har jag efterbehandlat bilden i ps och den är fortfarande jätteljus. Men grejen var i alla fall att vattenfallet skulle få en såndär cool slöjlik effekt. 
 
 
 

jag mår fan illa av den här
 
 
Klart jag hittade hästar att fota! Detta är dock en mula, alltså en korsning åsna/häst
 
 
 
 
 



Så, det var dagen i yosemite! Och jag har ungefär 1/12 av bilderna kvar, kommer nog inte bli lika många delar dock. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: