bloggenjosse

fantastisk fredag uppenbarligen

Kategori: Allmänt

Kära läsare och bloggosfär. Fredagen den tredje augusti har varit oerhört förnämlig för att bjuda på smicker en smula. Jag gick för det första upp klockan nio. Klockan nio! Fyra timmar senare, alltså runt ett (när hela familjen sprang runt i vanlig ordning som yra höns och bytte kläder i all hast, letade diverse kameror och skällde på varandra för att vara ivägen) stod jag med en plattång i ena handen, skor i andra medan mina ögon pilade mellan vilken ytterjacka jag skulle ha ovanpå klänningen (behövdes egentligen inte, sjukt varmt idag men jag lekte dotter ur fin familj och kände att jag ville täcka axlarna. Sjal har jag liksom inte kunnat använda i Sverige) och DÅ tillät jag mig själv tänka att vid den här tiden brukar jag skvalpa ur sängen. Jag älskar att kunna gå upp självmant tidigt, vilket jag räknar som innan halv tio. 
 
Vilket fall. Fantastiskt väder. Vi var på Operan där Freddie varit på balettkollo och såg en fantastiskt tråkig uppvisning av balettviftande elva-tolvåringar. Jag applåderade snällt och nickade åt min moster att "är de inte FANTASTISKT duktiga?". 
 
Vi åt senare middag på Bockholmen. Det var gott men hade varit ännu godare om inte en viss bror var tvungen att bete sig åt helvete så man måste skämmas. Jag skojar bara. Vi åt fint och gott och njöt av en fantastisk sjöutsikt och hade helt enkelt en underbar augustiafton. Det måste ni ju förstå. God mat varvat med fantastiskt intellektuella samtalsämnen familjen emellan som exempelvis hur disken ska skötas medan päronen är i grekland en vecka eller helt enkelt vanlig kärleksfull pajkastning åt höger och vänster. Familjekärlek ni vet. 
 
Hursomhelst. Trots att det är en molande värk i en viss undre region relativt konstant går jag med Freddie och avrundar en fantastisk dag med lite bad i Edsviken. Vi blir raggade på av tolvåringar som tror att Freddie och jag är fnittrande bästisar medan jag mest vill bjuda in dem till lite HarryPotter-högläsning. Och solen går ner i väst eller om det är öst och ännu en augustidag är till ända i den sista ljuva sommartiden.
 
 
Freddie vid vattnet

Kommentarer


Kommentera inlägget här: