bloggenjosse

idag får man ta det lugnt

Kategori: Allmänt

2013. Fan jag skriver fortfarande en sista tvåa automatiskt men det lär jag väl vänja mig av vid. Samma som att inte fastna på ettan en gång för mycket. Jag tycker ändå själva talet 2013 är väldigt fint, 2012 är liksom kanske mer estetiskt rätt (eller blir det för mycket med två tvåor?) men trean bryter av väldigt bra. Okej. 
 
Vaknade typ halv elva, hade haft radion på hela natten så jag hade lite konstiga styrda radiodrömmar. Sen låg jag nån timma och skrattade i sängen för det var ett jätteroligt radioprogram som jag trodde var seriöst först, sen fattade jag att det var satir och då blev det kul. Hehe. 

Alltså igår gick väl inte riktigt som planerat, iallafall inte efter tolvslaget. Så jämför man med förra årets firande, att kunna utnyttja kvällen till fullo gick det väl lite bättre förra året. Men sånt händer! Och det blir aldrig kul om man sätter världens press på ett nyårsfirande liksom. Typ som när man går in med inställningen att "min student ska vara THE DAY OF MY FUCKING LIFE". Och den känslan när något inte blir som man tänkt sig. Gud nu låter det som igår var jättedålig kväll, det var det ju inte. Fast det blev som sagt inte riktigt som planerat.
 
Men det var jättefina fyrverkerier över Stockholm!! 
 
Så jag är i alla fall inte så jättebakis idag, lite lagom seg sådär. Skönt. Ska äta ungefär vad jag vill och bara se på massa tv idag. Jätteskönt. Och gå en promenad. Det är typ fint väder och alldeles lugnt och stilla ute. Man tror knappt att det är en vanlig sketen tisdag. 

Mitt kasslergryterecept är borta, tänkte göra en sån idag. Men sen kom jag på att jag kanske skulle slå till på en pizza, hhe kan typ inte bestämma mig. Blir nog att ta mig till daglivs och botanisera. Eller ska jag kanske äta söshi?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: