bloggenjosse

vinternoll2

Kategori: Allmänt

Har sett på idrottsgalan! Tycker det var rätt bra att silversara inte vann. Inget mot min sport eller någonting, men faktiskt kändes hennes silver inte värdigt ett jerringpris även om det var fantastiskt och allt det där. RGB's vinst förra året var någonting nytt, helt oväntat men han var också den mest värdiga av det årets kandidater. EM-guld, etta på världsrankingen, vinst i världscupen osv osv. 
 
Fattade bara inte att Silversara var full? Tydligen hade alla utom jag sett det, visst såg jag att hon var tvungen att stödja sig på Rickard Olssons arm och kanske var blicken lite dimmig men jag tänkte mest att det var för att hon var så nervös. Eller för att jag inte har så tydliga referenser. Sådär ser jag ut efter ett halvt glas vin, och då är inte kvällen igång än liksom.
 
Allra helst hade jag hoppats på Zlatan till jerringpriset faktiskt. Han har fått en liten revival hos mig efter jag läst hans bok. 
 
Apropå böcker tänkte jag skriva men apropå apropå så lyssnade jag på p3 HELA dagen idag!! Sjukt va??! Vad har hänt med mig? Grejen är att morgonpasset är så mycket roligare än "godmorgon stockholm" på p4. Hatar killen, peder gustafsson eller vad fan han heter. Stelare jävel får man leta efter. Pinne i röven, ingen som helst humor och han bara betar av programpunkt efter programpunkt och verkar mest längta efter att allt ska vara över. Jag blir på skitdåligt humör av att lyssna på honom. Hursomhelst var det kakan (eller hon var sidekick i programmet men det blev ju typ hennes program i alla fall) efter Morgonpasset, och hon är ju alltid rolig. Efter det blev det musikguiden, sen ett lågvattenmärke visserligen (ett nytt nyhetsprogram med en AFTONBLADETjournalist som programledare, ni kan ju tänka er hur bra det var. Hon klankade ner på skvallerjournalistik medan dubbelmoralens klockor klingade)men efter det var det Krister i p3 (där de hade en programpunkt som hette apropå, därav min snärtiga inledning i den här textmassan).
 
Medan jag lyssnade delade jag brev för fulla muggar. Först var jag glad, hade fått ett villaområde att dela i MED BIL! Lyxen av lyxen! Jag mindes med värme mitt senaste villaområde med bil, det var en septemberskymning i erikslund, jag och en massa kataloger och bra musik. Sjukt mysigt. 
 
Trots att postkontoret höll polarklimat inomhus hade jag tydligen glömt hur kallt det var ute för kul blev det INTE. En tunn tröja med en jacka över à la postens vårkollektion, och värmen kunde jag inte ha på i bilen eftersom jag var tvungen att köra runt med nervevad ruta och trycka in brev plus reklam i snöiga brevlådor. Eftersom jag satt stilla frös jag igen på två sekunder, och därför blev det extra smärtsamt om posten inte kom in i brevlådan ordentligt och den tjongade ut så jag var tvungen att knaka mig ut ur bilen och gräva i snön för att sedan trycka tillbaka all post. 
 
Åhnej nu blir det sådär långt inlägg igen. Måste lära mig att blogga lagom mängder spritt över längre tid och inte ta det i stora sjok. Precis samma med mat. Äta ofta och lite, inte en gång om dagen men med en buffé som hämtad ur romerska riket. 
 
 
Nä bilden har absolut inget med texten att göra. Vad jag vet. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: