bloggenjosse

"yeah'z a lat of snow on tha roaa'd"

Kategori: Allmänt

Åh vilken sämst dag!!!! Jag hade planerat den in i minsta detalj eftersom det skulle bli en jävligt späckad dag. Detta hände:
 
- Jag vaknade 8:00, ungefär prick då jag skulle stå uppställd på bcmkontoret i vasastan. 
 
- "Vi får skicka ut dig fort då så du hinner med rundan tills du ska gå", quote från coachen där. Say what?? Jag var liksom klädd för sortering inomhus, inte pulsa runt i snön utomhus. Fick dela i mina kängor. 
 
- "Jaaa gott folk vi blir ståendes här ett tag... tåget framför har inte vänt än", quote tågchauffören när tåget stod stilla mellan Danderyds sjukhus och mörran. Detta tio minuter innan jag skulle sitta i bilen väntandes på puffen som jag skulle hämta i täby. 
 
- Kommer hem först för att hämta bilen och slänga i mig lite mat snabbt. Halva min falukorv är borta. Whatthefuck. 
 
- 14:45, jag sladdar runt bland snöhögar, bilar, bussar och pensionärer med puffen smaskandes på en köttbulle i sätet bredvid. Ögonen blir tyngre och tyngre. 
 
- 15:25, är nästan hemma, har vaknat upp sju gånger ungefär ur microsömner på motorvägen och i sista stund lyckats räta upp bilen innan den hakats fast i nån snödriva. 
 
- 15:30, ska precis hoppa ur bilen; "du skulle vara hemma tre sa du ju!!! Freddie ska vara på kören NU, åk och hämta henne!!" (//mamma)
 
- 16:15, stapplar in i mitt rum efter att ha haft ett bråk med Marcus där jag krävt att han en gång för alla betalar vad han är skyldig mig. Somnar. 
 
- 17:10, telefonen ringer, jag svarar lite yrvaket. Bcm kungsholmen vill att jag är där imorgon istället för på Östermalm. Jaha. Somnar om. 
 
- 17:30, ööhskajutränaju tänker jag lite sömndrucket, sen kommer jag på att jag har tid med det också. Snart. Sjunker lyckligt leende ner på kudden igen. 
 
- 18:10, helvete nu hinner jag inte träna i alla fall ju!!! Eller inte hela mitt pass i alla fall. Stapplar runt i rummet på ostadiga ben och vet inte riktigt vad jag ska göra, hjärnan skriker åt mig medan kroppen helst vill somna om, i allafall sitta på en stol tills jag måste åka iväg och puffa. 
 
- 18:17, puffmamman ringer precis när jag lite halvhjärtat börjat göra upphopp. Totalt snökaos, så hon tycker jag ska åka redan nu så jag hinner hämta ungarna. Åh vad skönt. 
 
- 19:25, hämtar upp en puff av fem, de andra var tydligen sjuka.
 
- 20:05, stapplar in i stallet och blir tilldelad häst innan jag byter om. 
 
- 21:30, jaha det var den lektionen. Som gick åt helvete. Åhhh.
 
- 22:30, tränar i tjugo minuter bara för att ha gjort något idag. 
 
- 00:15, sitter och skriver ett meningslöst blogginlägg om min ännu mer meningslösa dag, i PUNKTFORM, när det finns sjumiljarder viktigare saker att göra, exempelvis sova så jag inte försover mig imorrn igen. Eller blir fullständigt utsjasad på eftermiddagen.
 
Godnatt. 
 
 
Seven days!!!!!!!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: