bloggenjosse

innan jag blev sjuk

Kategori: Allmänt

Idag är en såndär dag. Det är mulet, kallt och jag har ingen som helst lust eller ork att göra något vettigt. Dessutom måste jag vila upp mig så jag orkar kicka igång mitt liv återigen nästa vecka. Det sattes lite på paus nu. Jag är i alla fall glad för penicillinet, även om jag vaknar tidigt på morgonen av smärta i bröstet/hjärtat så har det definitivt dragit sig tillbaka, dagtid känns det nu bara när jag anstränger mig för mycket eller andas för djupt! 
 
Fast jag ska nog ändå gå en promenad idag. Även om man inte riktigt orkar är det skönt att komma iväg och göra något, så kan jag sitta inne resten av dagen om jag vill. Hehe. Jag tänkte rita. Genom the story of film som jag sett på svtplay har jag hittat nya stumfilmsstjärnor jag inspirerats av, och eftersom jag inte hört något sommarprogram än kan jag slå två flugor och ha på ett sånt medan jag ritar! Och dricka te. Och kurera min lunginflammation. 
 
Eftersom det lär ta ett tag innan jag kan visa min bild så kan jag visa några teckningar jag knåpade ihop under resan;
 
Eller vänta jag kan visa lite fler bilder jag har på min kamera;
 
 
 
Jag följde med Jessica och såg Kesha på grönan. Jag var en av de längsta i publiken där medelåldern var 14,5 typ. Bredvid/bakom hade jag två tolvåringar som stod på sina absoluta tåspetsar och sträckte på halsarna medan de gastade: "ah jag ser ju inget!!! o.0 ;O" "ahmen vänta jag ser hennes skor!! :O ;O Hon har svarta stövlar tror jag. ;pPP ;D ^.^" "TIK TOK TIK TOK ;D ;) :Ppp;P"
 
Det var kul att se kesha, det ska jag inte hymla med. Åtminstone kul att gå på konsert igen. Även om jag mest kände mig som faster Agda som stod och rynkade pannan när Kesha drog igång "ahmmagaawd I just have to like drink a beer right now..." och alla tolvåringar tjöt av glädje. Eller medkännande. Eller när hon berättade om vad hennes låtar handlade om ("THIS SONG IS ABOUT BEING DRUNK AND FUCKED", "THIS SONG IS ABOUT WHEN I WENT TO A STRIP CLUB AND WAS DRUNK AND FUCKED" "THIS SONG IS ABOUT NAUGHTY BOYS AND BEING DRUNK AND FUCKED" "THIS SONG IS ABOUT TIGERS. AND BEING DRUNK AND FUCKED."). Jag vet inte om hon inte fått klart för sig vilken hennes främsta publik är, eller så brydde hon sig helt enkelt inte medan hon simulerade cumshots med grädde på sina dansare och i slutet drog upp sin mamma på scen (som var utklädd i en peniskostym med två giant ballz, vilka hon daskade sin dotter med. Ingen konstig stämning). 
 
Ah stockholm på sommaren..
 
 
båt
 
jättesöt Jessica på djurgårdsfärja!
 
Några dagar senare var det klarblå himmel och strålande solsken, så vi åkte till Reimersholme och badade. Jag passade på att förbättra min bränna osv. Har missat hur fantastiskt vackert det är där i krokarna!!
 
öeh
 
 
 
 
under västerbron
 
så här är teckningarna då 
 
 
 
katie holmes
 
adele
 
cameron "robotic" diaz
 
ritade seabiscuit ur en bok med samma namn. Blev helt betagen av historien, fantastisk!! Så betagen att jag snodde med boken hem, den var egentligen bara lånad från ett guesthouse men jag bytte ut så många böcker där att det inte kan ha gjort så mycket. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: