bloggenjosse

pacman

Kategori: Allmänt

Alltså egentligen gillar jag soligt väder eftersom jag då kan sola och sola är mycket viktigt då jag blivit väldigt nojig om att tappa asienbrännan. Men soligt väder är också väldigt jobbigt eftersom man då "måste" vara ute och "njuta av det fina vädret". Idag var jag så bakis att jag verkligen inte pallade. Men jag gav det ett ärligt försök. Jag gick ut, la mig och började läsa Blonde och gick in tio minuter senare, med hjärnan kokande och kroppen genomsvettig. Öhhh jagorkarintegöranåntingidaaag. Satt och lekte med draw something på ipaden istället. Mycket roligare! 
 
I veckan har jag varit på Åland och tältat och hälsat på Danni! Vi kanske inte sågs lika mycket som jag tänkte mig eftersom vi bodde på olika ställen, men det gjorde ingenting eftersom jag träffade massa andra glada människor, både finnar och svenskar på campingen. Fantastiskt vad lite alkohol kan göra. Det var absoluta highpeaken i Mariehamn med människor eftersom det var rockoff-festival i staden samtidigt. Inget jag gick på dock, allt var fett dyrt i övrigt och speciellt som man betalar med euro där så jag fick snåla väldigt mycket. Bra väder i alla fall! Där var det inga problem att släpa sig ut från tältet på morgonen/dagen när man vaknade till stranden för att sola. Det berodde visserligen på att det blåste mycket och var snäppet kyligare än här. 
 
Åh jag fick liten kreativkick nu! Kanske för att det blev väldigt mulet precis. Å vad skönt. Hatar soligt väder när man vill vara inne och uggla. Har börjat dra igång min gamla serie som jag höll på med runt 2008-2010, en del är helt färdig men del 2 får jag nästan rita om lite eftersom jag blivit något bättre på att kladda med pennor under de tre åren som gått sen dess. 
 
För övrigt är mitt bankkonto på ungefär 300 spänn och jag FATTAR INTE när skatteåterbäringen tänkte droppa in?? Om ett par dagar när juli byts mot augusti vill nog bcm ha tillbaka mig och då ska det inte dröja länge förrän pengarna rullar in och sedan ut igen! 
 
Och så ska jag rapportera för ridsport från lagSM i dressyr om två veckor också. Hjälp.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: