bloggenjosse

Resan i siffror

Kategori: Allmänt

Lite statistik over resan. Siffrorna galler bade mig och Camilla om inget annat anges!
 
- Antal bocker utlasta: runt 35 st
- Antal flipflops: 7
- Antal solglasogon: 4 (jag)
- Antal mobiltelefoner: 3 (en forsvunnen, en bortglomd och en sonder) (jag)
- Antal skynken: 16
- Antal vykort: 20
- Antal visum: 6
- Antal lotions Camilla kopt: 22
- Antal vattenflarrer forbrukade: 562
- Antal armband/fotlankar kopta: 46 (jag)
 
- Antal lander vi besokt: 4
- Antal foraldrar vi har i asien: 3
- Antal elefantritter: 0
- Antal kamelsafaris: 1
- Antal waterpuppetshows: 0
- Antal pingpongshows: 0
- Antal thaimassager: 0
- Antal snorklingsturer: 0
- Antal UNESCOstamplade/underverks-tempel/-byggnader vi besokt: 2
- Antal ganger vi akt till Bangkok: 6
- Antal timmars vantan vid stopp under bussresor: 87
 
- Antal filmkvallar: massor!
- Antal ganger vi sett This Means War: 5 och en halv 
- Antal bocker jag last som filmatiserats i ar: i alla fall 3st
- Antal biobesok: 5
 
- Antal massaman currys vi atit: +10
- Antal masala chaikannor vi slurpat: mer an 10
- Antal ovaltinekex vi lovhyllat: *****
- Antal tuggade tuggummin: 785 (jag star for 83%)
 
- Antal varmeslag: 29
- Antal ganger vi brants i solen: 14
- Antal magsjukor: 5 
- Antal influensor: 3 (jag)
- Antal infektioner lite varstans pa kroppen: 8
 
- Antal ganger vi pamint oss sjalva; "det ar helt sjukt att det redan gatt xx veckor/bara ar xx veckor kvar!": 236
- Antal ganger vi blandat ihop svenska och engelska ovetandes: 43
- Antal ganger vi forbannat oss sjalva for alldeles for tunga vaskor: 13
- Antal "no thank you :)": 587
- Antal anvanda superlativ i Indien: 426, varav; very nice, 213; very good, 147; very beautiful, 66 (nar det krisade) (mestadels jag)
- Antal forvaxlingar med recipe och receipt: 357 (jag)
- Antal mattelektioner i vaxlingsteknik: 5 (Camilla till mig) 
 
- Antal fodelsedagar vi firat under resan: 3
- Antal nyblivna One Direction-fans: 2 (varav antal sekretessbelagda: 1) 
- Antal foton: runt 2500
- Antal kandisar vi traffat: runt 20 (bla, One Direction-Harry, Bruno Mars, Promoe, Ghostbusters, Sharon Osbourne, Lena Endre, Moneybrother, Molly Sanden)
- Antal katter Camilla lart sig gilla: 1 (Pirlo)
- Antal kraschade hammockar: 1
- Antal scams vi utsatts for: 5
- Antal garderober vi anvant som soptipp: 1
 
Detta blir det sista blogginlagget i Asien, ses hemma!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: