bloggenjosse

ont i halsen igen

Kategori: Allmänt

...den har gangen i Indien! Nu har vi varit i Calcutta/Kolkata nastan en vecka, jag har foratit mig pa nanbrod, curries och allehanda indisk mat som ar sa MADDAFAKKING GOD ATT JAG JUST CANT GET ENOUGH. Sa om jag hade nagon slags kropp att visa upp har den definitivt forsvunnit utom synhall just nu. Eller forsvunnit har den ju inte. Snarare expanderat.
 
Nagon branna finns inte heller att se. Har i Calcutta ar det antingen +38 grader i skuggan eller regn, plus att vi knappast kan lagga oss i bikini pa gatan. Dels av uppenbara skal, och dels maste man (i vilket fall levde vi efter den devisen de tre forsta dagarna) svepa in sig i tyg likt michelingubben himself, men jag borjar tro att "ovilja att visa sin kropp for att fresta man" endast ar ett svepskal (sa att saga) for att inte visa hur kroppen totalt bryts ner efter alltfor manga butter nans. Tja, jag klagar inte. Men vi har aven lart oss att man inte behover begrava sig helt i sjalar, de flesta falanger vi sett har ar relativt lattkladda for att inte tala om alla fashion indikvinnor som traskar runt i fancy malls.
 
Anledningen till att vi sett massa fancy malls ar for att vi (mest Camilla, eller om det var camillas tatuering) hittade en indisk mamma pa planet hit fran bangkok. Sa vi har hangt med henne ett par dagar och bland annat fatt dricka te i hennes hus (en enda lagenhet, alltsa hon ager hela lagenheten. Fyra vaningar nagot sant), blivit bjudna pa lunch pa fancy golfklubb etc etc!
 
Och har sitter jag och skriver med en hennatatuerad hand. Jag skulle garna visa den men jag vagar fortfarande inte utsatta min kamera for datorer som verkar lite fishy, speciellt den har har whinat om utganget virusskydd ett par ganger nu.
 
Om fyra timmar sitter vi pa ett tag till Varanasi och Gangesflodens heliga strand. Namaste.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: