bloggenjosse

hädanefter

Kategori: Allmänt

Här ligger jag i mitt amerikanska au pairrum och är sjuk. Tror jag har feber. Idag är det tre veckor sedan jag kom hit till Wadsworth, Illinois. Helt sjukt. Det känns som femtio ååår, ändå går tiden väldigt fort förstås. Jag har det bra. Förutom när jag måste jobba när jag helst skulle behöva krypa ner under täcket hela dagen. Nu kommer barnen hem från skolan om typ tio minuter så jag ligger mest och förbereder mig mentalt nu. Hoppas de är snälla. Jag vågar inte skriva att det går framåt för då kommer de säkert vara överjävliga idag och just idag är jag inte stark utan behöver lite lugn och ro. Helt mosig i huvudet. Och snorig. Usch.
 
Snön som föll för tre dagar sedan är nästan bortsmält men det blåser som fan och ligger runt 5grader. Barnen tycker dagarna är mörka, men då skulle de bo ett tag i kolgruvan Sverige, här går solen upp åtminstone runt halv sju på morgonen under vintertiden och ner vid fem.
 
Nä. Om man skulle ta och kravla sig upp. Mycket att göra. Host host. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: