bloggenjosse

Ett sätt att spendera en timma på

Kategori: Allmänt

Jag ska väldigt kortfattat, så gott jag kan försöka summera min medical form-erfarenhet. 
 
[medical form= friskintyg som signeras och stämplas av behörig läkare efter rutinundersökning. Dokumentet scannas sedan in på au pairhemsidan. Om man har det kvar det vill säga.]
 
Ja ni vet ju redan, jag fixade intyget för en vecka sedan och kom på återbesök i lördags för att följa upp ppd-vaccinationen. Sedan försvann mitt intyg. Hux flux. Så jag bokade ny tid igår, och släpade mig dit idag på eftermiddagen. Först var doktorn lite sen. Sedan när vi var påväg till hans arbetsrum säger han i förbifarten "och du har med dig intyg va?". 
 
Nej det har jag inte. Varför? 1) Vi har ingen skrivare 2) försov mig imorse 3) tänkte skriva ut papprena på jobbet 4) glömde 5) satte min tillförlit att jag kunde skriva ut dem på vaccindirekt (??). 
 
Doktorn gjorde nästan en buskisöverdriven gestikulering av att ta sig för pannan, aka en fet facepalm. Sedan suckade han. Och började babbla en lång harang över att det är väldigt konstigt att dyka upp på mottagningen utan att ha förberett sig, att han var BESVIKEN på mig (har nästan bara hört mamma säga så till mig), och fortsatte säga på tusen olika sätt att jag borde ha skrivit ut intyget/mejlat det till honom på. Efter han sprungit fram&tillbaka mellan sitt rum, kassan och väntrummet ett antal gånger ställde vi oss vid kassan slutligen för här skulle bokas ny tid! För här kan jag ju inte stå och se ut som jag fått en medical och tappat den på vägen.
"Imorgon klockan 12 eller 14?"
Förklarade att jag jobbar till tidigast tre.
"Jamen kom på lunchen då?"
Förklarar att jag jobbar i Spånga, blir lite tajt att ta sig till Odenplan&tillbaka på min 30minutare.
 
Sedan orkar jag inte hålla på och ranta runt längre. Mitt huvud är mosigt efter att ha stått i snart en timma på deras mottagning och få olika besked. Känner feberkänslan komma krypandes för typ sjätte gången den här månaden. Jag är trött och vill bara få detta överstökat.
Så jag säger för tredje gången, lite mer bestämt att hur vore det om "jag bara kan logga in på min mejl och skriva ut intyget eftersom den finns på min mejl? Snälla??"
Doktorn har typ inga ögonfransar, eller ögonbryn heller för den delen. Han begrundar mig lite medan jag fascinerat betraktar honom genom min nya upptäckt, och han säger att han ska "snacka med Viktoria".
 
Long story short eller i alla fall summan av kardemumman så var det en snäll sköterska som lånade sin dator, det tog mig totalt två minuter att hitta dokumentet och skriva ut det, sen fylldes det i, signerades och stämplades innan jag betalade femhundra glada och skyndade till bibblan där jag scannade in dokumenthelvetena och nu är det klart.
 
Väldigt skönt. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: