bloggenjosse

och i korgen finns bara en ful svamp

Kategori: Allmänt

Det är exakt fjorton dagar kvar till planet lyfterrr.
 
Och lagom till min avfärd börjar löven lämna sin grönhet till vackra höstfärger. Åhhh. 
 
Var hemma idag, officiella orsaken för att jag är sjuk men hade något postkontor ringt hade jag förstås jobbat. Men skönt ändå att vara hemma, då kan man i lugn och ro tänka på saker som behövs göras. Man kan ju tänka sig att jag kanske hade kunnat göra några sådana saker idag, men jag sparar det till en annan dag. Har ju trots allt fjorton dagar kvar att fylla! 
 
Promenixade i ett fint lövlandskap idag. Vilket får mig att visa lite bilder från när jag och mormor försökte plocka svamp för några veckor sedan. Då fanns absolut ingenting. Jag såg typ tre svampar totalt, varav två jag visar bilder på här;
 
 
 Herman var med och plockade svamp också
 
 
 
 
 Svamp 1
 Svamp 2
Kaxig plockare
Mormor och Herman!
 
"Det är en skam att det inte finns någon svamp att tillgå" säger Kerstin 73, här med hunden Herman
 
Resultatet, obs! svampen i korgen slängdes sedan pga mask obs!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: