bloggenjosse

På starbox

Kategori: Allmänt

Vädret i wadsworth idag är dimmigt. Inget höstrusk hursomhelst som blogg.se stoltserar med på sin framsida. Här har vi haft riktigt fina dagar faktiskt! Inget som jag har njutit av dock. Jag har mest varit på mitt rum och ätit kaker. Mitt mål är att bli the typical american. 
 
Nu har jag varit i USA i över en vecka och imorgon är det en vecka sedan jag kom till min familj. Det har varit kul för det mesta men jag har tagit det ganska lugnt nu i början. Det är sjukt mycket intryck, nya rutiner att lära sig och bara lära sig att hantera barnen för seriöst; att få en 10-12 och -9åring att lyssna på vad man säger är inte det lättaste när de är inkörda på vad de ska göra (vilket gör att jag inte har så mycket att säga till om enligt dem) plus att jag blir deras tredje (!!) au pair i år så... 
 
Det är mest det att jag behöver lite ro i mitt sinne att själv palla med dem när de blir jobbiga vilket de mer eller mindre varit sen dag ett. Därför har jag varit rätt lite utanför huset. Detta beror också på att allting här är bilburet, dvs det existerar inga trottoarer. Så man får ta BILEN för att gå på cykeltur eller så om man inte vill gå på sidan av en 70-väg!! Och bilen har det varit lite restriktivitet med sedan pappan tog med mig på tur i söndags för att kolla hur jag körde (jaa jag blir fett nervös när folk ska börja kolla min körning men det gick ok!). Men idag och igår har jag kört själv så nu framöver kan jag ta mig ut ur huset vilket säkert är till lättnad för min hostmom som idag milt insuinerade att jag absolut kan åka på motorvägen så "you'll feel comfortable driving N later for her gymnastics".
 
Jag har ingen fungerande telefon än så det måste jag fixa. 

Internet i huset slutade fungera från den dagen jag anlände, telefonen havererade två dagar senare. 
 
Men här ska jag inte sitta och klaga!! Jag tror att det är lite jobbigt i början, speciellt med tanke på vilka monster förlåt barn jag ser till och i vissa fall också måste uppfostra. Så det är inte underligt att jag får en klump i halsen när jag tänker på vilken underbar elvaåring som finns på andra sidan atlanten som gör vad man säger och som är helt underbar hela tiden. Uuhh. 
 
Men det blir bättre sedan! Ska bara ta mig dit först. Ska först till walmart och köpa kaker jag kan tröstäta. No kidding. 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    josssieee<3 <3 <3 Det kommer att bli bra!:)

    2013-10-30 | 20:15:39
  • Jessica säger:

    Hehe det var jag som skrev förra;)

    2013-10-30 | 20:16:11

Kommentera inlägget här: