bloggenjosse

Sista jobbveckan

Kategori: Allmänt

TRÅKIG RUBRIK. KOM INTE PÅ NÅN FYNDIG
 
Har massa idéer om vad jag ska blogga om men alla är alltid som bortblåsta när jag sätter mig vid datorn. Jag har jobbat idag. I Spånga igen.Östermalm vill inte ha mig längre, eller, jag har blivit inbokad i Spånga hela veckan så bye bye Karlavägenpromenad. Det är lite sorgligt kan jag tycka, alltså att "missa" den där promenaden till&från jobbet. Vid den här tiden på året är Karlavägen som vackrast och tja. Jag kan ju åka in och ta min promenad i den där jävla allén om jag nödvändigtvis måste men jag tänker att nån måtta får det vara. Dessutom har jag inte tid. Eller jag känner inte riktigt att det är prio ett just nu kanske. 
 
Vad jag tänkte säga egentligen var att Östermalm=>Spånga är en liten klassresa. Från att ha dinglat ner brev i några av de finaste uppgångarna på Strandvägen till att irra runt i Tensta. Å andra sidan är det här området mer lättdelat, mindre post (inga fancy katalogtidningar eller de där jävla mäklarutskicken "oooh titta nu har Banérgatan 7 en ledig lägenhet på våning 3!". Faktum är att inte bara jag utan även mottagarna tröttnat på mäklarreklamen att de börjat skriva "ingen mäklarreklam" på dörrarna, men vad hjälper det när utskicken är adresserade, då måste jag tyvärr tyvärr dela ut dem. Reklamen har blivit mer djävulsk och direkt). Nu måste jag sätta en punkt där för det blev en väldigt lång mening, men förutom det andra jag sa är det väldigt fint runtom Spånga också som jag kanske beskrev tidigare. Idag fick jag samma villaområde och det gick en timma snabbare än förra gången! Trots att jag gosade med en katt (som hoppade upp i en låda på min cykel, önskade att kameran var med igen) och försökte klappa två katter till. 
 
Nog om jobb.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: