bloggenjosse

Slöseri med tid och medicals

Kategori: Allmänt

Inget jobb idag heller. Låg först i sängen och funderade över meningen med livet och också meningen med att ens kliva upp ur sängen. Vad bövlen skulle jag hitta på idag? Min medical form var ju fortfarande borta. Så jag läste intervjun med Veronica Maggio i nöjesguiden istället. Tycker fortfarande det är så fantastiskt att hon själv noterat att "taxi" "hiss" och "hall" förekommer frekvent på förra skivan. I alla fall. När jag läst klart fick jag plötsligt massa idéer om vad jag kunde göra av dagen, fram till jag ska rida ikväll. Och helt plötsligt blev det jättebråttom att kliva upp ur sängen, klockan hade banne mig redan blivit ett nästan!
 
Så en powerwalk senare, lite telefonsamtal och x antal kaffekoppar är jag på g. Försökte strunta i essensen av att jag tappat bort mitt jävla häfte från au pair in america där ett antal viktiga dokument figurerar exempelvis:
 
x Mitt signed sealed&delivered medical form som bara behövdes scannas in i valfri dator och uppladdad på aupairsidan för att hela den delen skulle vara avklarad (värde: 750 spänn, värdehandlingar alltså!!)
 
x Ansökan om internationellt körkort till motormännen
 
x Ett par rätt så viktiga sidor om aupairande i america, lite fakta osv. 
 
x Utöver det så står ju mina personuppgifter med där, inkluderat adress, mobil och hälsostatus väldigt noggrant nerpräntat. 
 
Men JA jag vet att det är åt helvete att det är borta. Så jag ska försöka att inte göra som jag brukar göra, alltså gå runt och gräma mig över det tusen dagar i sträck. Jag orkar inte det och det blir bara massa negativ energi till min annars så positiva ljusblå aura. Jag behöver ro i själen. Det finns inget att göra åt min borttappadhet. Jag skulle självklart kunna vänta in att nån snäll nisse postar hela härligheten till mig eller något sånt, men eftersom jag behöver mitt medical rätt omgående svalde jag stolthet och snålhet och ringde till vaccindirekt för ny tid. Tjohow. 
 
Känner på mig att dorren kommer tycka jag är ansvarslös och dum i huvudet som slarvat bort viktiga papper. Han kanske säger att jag är jättesjuk och inte bör åka i mitt nya medical. Hursomhaver. Gjort är gjort, bortslarvat är borta och kommer aldrig mer igen! Så härmed stryker jag ett streck över denna lilla episod och blickar framåt, förstår inte riktigt hur jag kan ägna en hel textmassa åt detta. POSITIV ENERGI. Här är en höstbild:
 
 
För övrigt blir väl läkarn glad att ha lite att göra. Så nu pratar vi inte mer om detta. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: