bloggenjosse

mountains beyond mountains

Kategori: Allmänt

åh äkta höstväder med en massa regn och elände idag! Snart kommer det vara jättevackert på karlavägen när jag går till jobbet, älskar trädallén där!

Jag var lite av en prövning för ena coachen idag, blir av någon anledning hela tiden i försvarsposition när han kommenterar någonting. Skulle egentligen gå ett högvolymsområde, alltså småslattar från flera rundor för att avlasta de andra men sen kom coachen och sa att jag skulle gå hans område. "Du har ju gått den förut" sa han. Jag hade kammat upp posten där och nä minsann, jag kunde inte minnas att jag gått den. "Nä det har jag inte" sa jag bestämt. "Jo det är jag säker på" svarade han lite trött, "du gick den när du var på upplärning med mig". Jag funderade lite. "Jaha." sa jag. Hehe, lite som förra året då det brukade saknas någon låda när jag kom tillbaka från rundan och coachstackarn frågade mig om jag fått med mig alla lådor. "Självklart!!" sa jag högst förnärmat, och han frågade lite försiktigt om jag verkligen var säker, kunde jag inte glömt någon i nån port där man exempelvis behöver ta in lådan i porten pga mycket post. Efter nån sekunds fundering och därefter en fet facepalm muttrade jag något om att hrm kanske att det var nån kvarglömd låda nånstans då. Att aldrig vika ner mig är min melodi, hej&hå. Förrän jag blir motbevisad. Då är jag inte lika kaxig längre.

Men här kan jag inte sitta och babbla! Fick ett mejl från ridsport där de sa att mitt mejl tydligen "fallit mellan stolarna", jag sa väl att jag var på en relativt oförberedd tävling igår utan vidare direktioner? I mejlet idag sa de att jag ska skriva en huvudartikel på en miljard tecken, ha en faktaruta på ytterligare tvåmiljarder tecken plus en annan text. Mitt utkast från igår är på 2000 tecken. Fuck. Ringde eftersom jag inte var på den klassen de vill ha text från. Så nu ska jag telefonintervjua lite vinnare. Först ska jag luska ut telefonnummer till mina offer. Detta blir intressant.  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: